2015. január 14., szerda

Megjelent az új mainstream – még az is lehet, hogy része vagy

Dianne Collins gondolkodó, médiaszemélyiség, a Kvantum Gondolkodás megalapítója

Kikből áll az új mainstream? Mit akarnak? Mit tudnak? Melyek a gazdasági,
társadalmi és politikai célkitűzései ennek a hirtelen kiemelkedő irányzatnak?




Megmondom, miért kellett megírnom ezt a cikket. Találkoztam egy jelenséggel, amit
világgá kell kürtölni. Van egy bimbódzó kis underground történet, aminek ideje felszínre
törni. Valójában meglep, hogy a marketing szakemberek, az üzleti vezetők és politikai
stratégák nem vették még észre. Elképesztő.
Rádió és TV interjúk százain vettem részt az elmúlt három évben, és legalább dupla
annyit készítettem elő, úgyhogy fel kellett tennem a kérdést: a tapasztalatok, amit
ezekben a műsorokban szereztem, vajon szolgáltak valami nagyobb célt? Mi az, amit a „The Force“ megmutatott? Közel 300 interjúval és 900 adással később a felismerés nem
annyira megdöbbentő, sőt, talán nyilvánvalónak tűnhet- mégis meg kell osztanom:


Megjelent egy új maintstream.
Lehet, hogy te is a része vagy.
Én úgy hívom „A tudatos tömeg."

Emberek milliói a világ minden tájáról alkotják az új mainstreamet. Kortól, politikai
nézettől, vallási meggyőződéstől függetlenül. Az új mainstream meghatározó eleme annak
elismerése, hogy olyan korban élünk, amelynek jellemzője egy újfajta nézet, egy tágabb
világlátás, és igen, az emberiségnek egy magasabb szintű tudatossága. Az új
mainstreamet a felébredés, az új tudatosság kozmikus pulzálása jellemzi.
"Tudatosság"? Nem kifejezetten az a szó, amivel koktél partikon vagy tárgyalótermekben
dobálóznak. Vagy mégis?

KIK AZ ÚJ MAINSTREAM TAGJAI
MISZTIKUSOK KÖZÖTTÜNK

Nem kell kristályokat felismerni, vagy aurát látni ahhoz, hogy részese legyél a tudatos
tömegnek. Nem kell, hogy előadást tudj tartani a kvantumfizika alapvetéseiről. Virtuális
médiaturnémon, melyet a különböző kultúrák és országok között tettem, találkoztam
producerekkel, szervezőkkel, vendégekkel és hallgatókkal, akik tudósok, orvosok,
vállalkozók, igazgatók, celebek, politikusok, tanárok, diákok és mérnökök,
festőművészek, könyvelők és ügyvédek. Mindannyian a tudatosság egy magasabb
szintjére lépéséről beszélnek, és az odáig vezető útról. Igen, tényleg. Az új mainstream
valójában azt jelenti, hogy felébredsz, és a világ többi részét is fel akarod ébreszteni.

AMIT AZ ÚJ MAINSTREAM AKAR
"ÚJ NÉZŐPONTOT AKAROK"

Meg kellett kérdeznem magamtól: Miért kapcsol egyre több ember ezekre a műsorokra?
Mit kapnak ettől? Rájöttem, hogy valójában egy dolgot akarnak: új nézőpontot.
Az új mainstream sóvárog a tudatos párbeszédek után, amelyek túlmutatnak a politikai
pocskondiázásokon, a félelem-alapú reklámokon, a betegség és a gyógyszerek
felmagasztalásán, a vallásos álszentségen, és a korlátolt, és/vagy begyepesedett
nézőpontokon, amiket gondolkodásnak állítanak be. Az új mainstream egy sokkal
mélyebb, autentikusabb kapcsolódást akar az élettel, a szó szerinti összekapcsoltságunk,
kölcsönös gazdasági függésünk és spirituális összekapcsolódásunk elismerését.
Az új mainstream olyan politikusokat akar, akik érdemesek a vezető szerepre, olyan
szavazókat, aki a személyt nézi, nem a pártot, amikor a legjobb vezetőt választja ki, olyan
médiát, aki valóságos kérdéseket tesz fel, amelyek fenntartható megoldásokat
eredményeznek. Az új mainstream olyan egészségügyet akar, amely az energia fejlett
ismeretén alapul, tápláló ételeket, amiknek az íze is jó, olyan szórakoztatást, amelyben a
karakterek az új tudatosságot képviselik, és olyan oktatást, amely átadja a fiatalságnak azt
a legszükségesebb tudást, amely a „kvantum“ elme öt természetes képességén alapul. Az új mainstream egy másik narratívát akar, amelyben az emberi jogokért nem kell
küzdeni, ahol ahhoz, hogy a világ gazdasága növekedjen, nem szükséges egy katonai és
ipari összefüggésrendszer.

HATALMAS ANGYAL A SZOBÁBAN

A gazdasági és politikai stratégák miért nem kapnak ezen? Talán azért, mert bele vannak
ragadva azokba a demográfiai és pszichográfiai gondolkodásmódokba, amibe az új
mainstream egyszerűen nem fér bele.
Az ezredforduló környékén születettek, az X, Y generáció tagjai, a demográfiai robbanás
idején születettek, de még a nyolcvanéves korosztály is mind a magasabb tudatosságot
akarják. Az új mainstream nem csupán olyan embereket jelent, akik „próbálkoznak“. A
hírességek, és a gazdagok is az új tudatosságot akarják. Bizonyságtételül: Pharrel
elragadó, tüneményes felhívása a rajongók millióihoz, akik boldogok akarnak lenni, Jim
Carrey diplomaosztón előadott beszéde a Maharishi Egyetem transzcendentális
meditációs közösségéhez, Paris Hilton, akit azon kaptak, hogy egy népszerű spirituális
könyvet szorongat a hóna alatt, Russell Brand „The Trews“ című műsora, ami az igazi
híreket célozza, Arianna elköteleződése a „Third Metric“ felé, a hagyományos hírműsorok
és talk showk rendszeres bejátszásai a politikai „ébresztgetőkről“, Jon Stewart, Shtephen
Colbert és Bill Maher paródiájában. Mindenhol ott találjuk a nyomokat.
Az új mainstream gazdasági hatása kiaknázatlannak tűnik. Képzeljük csak el, ha ennek a
közönségnek a gondolkodását, értékrendjét céloznánk meg, mit jelenthetne ez a
kereskedelem, a szórakoztatás és a politikai ideológiák számára.

MARKETING SZAKEMBEREK LEGYETEK RÉSEN

Ne kövessétek el azt a hibát, hogy szubkultúrává alacsonyítjátok az új
mainstreamet.

Neti, Neti – Nem ez, nem ez.
New Age? Nem.

Kulturális kreatívok? Nem igazán.
Liberálisok? Nem politikai értelemben.
Éber jelenlét (Mindfulness)? Nem elég.
Van egy szanszkrit kifejezés, amit arra használnak, hogy kiválogassák, hogy mi nem a
magasabb tudatosság.

Neti, neti. Azt jelenti: nem ez, nem ez.

Fogalmazzunk tisztán: Az új mainstream „tudatos tömeg“ nem egy másik
megnevezése a New Age-nek, kulturális kreatívoknak, liberálisoknak, vagy
éber jelenlét követőinek.

New Age? Nem az.
Rövidlátás volna az új mainstreamet lealacsonyítani azzal, hogy betesszük őket egy
önsegítő, személyiségfejlesztő, érzelmes-szenvelgős skatulyába, vagy bármilyen más
kusza elképzelése legyen is az embereknek a „New Age-ről“

Kulturális kreatívok. Ez nem ugyanaz.
A „kulturális kreatív“ kifejezést 2001-ben alkotta meg Paul Ray szociológus és Sherry
Anderson pszichológus. Azokat az értékrendbeli és életvitelbeli különbségeket vették
alapul, amelyek élesen elkülönülnek a konzervativizmustól és a modern kozmopolitáktól.
Ezek a határvonalak az új mainstreamnél elmosódnak.

Liberális? Nem politikai értelemben.
Itt határozottan el kell különítenünk két dolgot. Amikor Michele Obama jobb ételekkel
akarja egészségesebbé tenni a gyerekeket, amikor Sting tenni akar az óceánok
megmentéséért, ezek nem politikai állásfoglalások. Ez felébredett tudatosság, annak az
érzékelése, hogy milyen szomorú következményei lehetnek a tápanyagban szegény
ételeknek a fiatalabb nemzedékek produktivitására és boldogságára nézve, akik a jövő
vezetői lesznek, és annak érzékelése, hogy milyen elengedhetetlen szerepe van az óceánok
és a légkör egészségének az életünk minden elemére, a kereskedelemtől a kreatív
területekig.

Éber tudatosság? Nem elég.
Csodálatos, hogy a túlterhelt igazgatók és a hiperaktív gyerekek is gyakorolják az „éber
tudatosság“ módszerét. Mai kvantum korunk arra tanít, hogy ne a korábbi
hitrendszereink alapján szemléljük a világot, és már át is strukturáltuk a
gondolkodásunkat. Az éber tudatosság nagyszerű kezdet ahhoz, hogy felébredjünk, de
nem elegendő ahhoz, hogy leírja az új mainstream megjelenését. Ehhez szélesebb
nézőpontra van szükségünk.

AMIRŐL AZ ÚJ MAINSTREAM BESZÉL

A beszédtémák nem különböznek attól, amit a régi mainstreamben megszoktunk – a
világ helyzete, politika, kapcsolatok, pénz és egészség, üzlet és karrier, cél és jelentőség. A
különbség nem az érdeklődésre számot tartó témákban van – a különbség a nézőpont. A
kontextus más. Paradox módon, az új nézőpont tényleg kiterjeszti a párbeszéd témáit. Az
emberek sokféle témáról beszélgetnek a tudománytól és spiritualitástól kezdve odáig,
hogy mit kellene tennünk annak érdekében, hogy működjön a világunk. Fejlett
energetikai gyógyításról beszélgetnek, ökológiai találmányokról, intuícióról és a szándék
hatalmáról. Hatalmas paradigmaváltásról beszélnek, az ipari korból a kvantum korba
való átlépésről. Teljesen magától értetődően beszélgetnek a halálközeli és élet utáni
élményekről, angyalok birodalmáról ugyanúgy, ahogy a legkorszerűbb neurológiai
kutatásokról, kvantum felfedezésekről, amik az elmék egymással és az anyaggal való
összefüggéseit taglalják, és a tudományos bizonyítékokról, amelyek arra vonatkoznak,
hogy a spirituális mag szükséges ahhoz, hogy a béke és jól-lét érzését fenntartsuk
magunkban. 

AMIT AZ ÚJ MAINSTREAM TUD
A kollektív hogylétünkből adódik a világ hogyléte.
Az új mainstream tudja, hogy a tudatosságunk szintje mind egyénileg, mind kollektívan,
az alapvető és végső hajtóereje az életünk minden területének – minden eredményünket
ez teszi lehetővé. Mi teremtjük az egészet a gondolkodási szokásaink szerint.

A TUDATOSSÁG A SZEKRÉNYEN KÍVÜL

Az új mainstream célja minden célok legegyszerűbbike, mégis a legmélyebb: - boldognak
lenni, tudni, hogy ez hogyan valósul meg, és a megteremtésének mesterévé válni, minden
egyes ember számára.
Mostanáig a tudatos sokadalom a szekrényben bujkált. A szekrény dugig van és kezd
szétfeszülni. Itt az ideje, hogy a tudatos tömeg előbújjon és az új mainstreamként ismerje
el magát. Az új mainstream talán a legújabb trend, de tévedés ne essék. A tudatos ébredés
vágya nem divatos elképzelés csupán. Az új mainstream fenn fog maradni.


* "Az elme 5 képessége" a következőkre utal: Szándék, Intuíció, Finomenergia, Rezonancia és Meditáció
A szerző „Do You QuantumThink“ című könyvéből? 316. oldal
Fotó: "The New Mainstream" (c) 2013 Dianne Collins

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése